piątek, 27 lutego 2015

Przepis na kolbę dla chomika, krok po kroku.

Hej.
Wiem, że wszystkim nam ciężko jest po odejściu Torpedy. Było mi nie smutniej niż Monice, ale ona dzielnie się trzyma, na szczęście ;)
Dzisiejszy post będzie o przepisie na kolbę dla chomika :) Bardzo często widziałam pytania związane z właśnie tym tematem, więc postanowiłam ją zrobić i przy okazji zaprezentować ją Wam.
Co będzie nam potrzebne?
-mąka-->pszenna, tortowa, lub kukurydziana
-woda
-przysmaki/karma dla chomika-->co kto woli
-patyczek na kolbę/gruba gałązka
-pędzelek
-jajko
-wałek
Etap 1
Do miski wsypujemy 1 szklankę mąki, po czym zalewamy ją wodą. Ważne jest, by mąki było zawsze więcej niż wody. Mieszamy dokładnie, by powstała 'skupiona' masa, nie klejąca się do rąk. Mi nie wyszła tak szybko, musiałam dosypywać mąki i dolewać trochę wody. Jednak w końcu wyszła.




(masa odpowiedniej konsystencji)

Etap 2
Przygotowujemy małą miskę, wałek, jajko i pędzelek (może być zwykły, czysty lub 'kuchenny"). Jajko rozbijamy i wlewamy białko do miski (żółtko niepotrzebne-ja dałam psu). Przygotowane wcześniej ciasto rozwałkujemy wałkiem . Masą oblepiamy patyczek, musi przylegać i nie odklejać się. 



Etap 3
Oblepiony patyk za pomocą pędzelka smarujemy białkiem. Następnie obsypujemy go ziołami, karmą, przysmakami-czym tylko chcemy. Można oczywiście dekorować na każdy sposób, od obsypywania, do wbijania czy wlepiania ;) Całą jedną stronę oblepiamy jedzonkiem, po czym 'przewracamy' kolbę na drugą stronę i dekorujemy na nowo. Nie przejmować się odpadającym pokarmem, zawsze coś odleci :)

Mi zostało trochę więcej ciasta, więc wystarczyło na dwie kolby. Tzn jedna kolbą nie była, a zwykłym plackiem z ciasta, ale nie mogło się zmarnować :) 

Etap 4
Przygotowujemy papier do pieczenia/folię i kładziemy do blachy do pieczenia. Na niej ląduje kolba, a całość wkładamy do piekarnika. Nastawiamy na 180stopni i zostawiamy na 15 minut. Przez ten czas ciasto zarumieni się, i zacznie ślicznie pachnieć ;) No ok, tylko ja w całym domu tak stwierdziłam ;p






Taa, ja nie dałam na folię, i nie dość, że stopił się plastikowy haczyk od kolby, to jeszcze się dno przypiekło i musiałam długo z tym walczyć ;/

Etap 5
Kolbę wynosimy na balkon/okno/podwórko, żeby wystygła.


No i podajemy chomikowi! :)



To nie była moja pierwsza kolba, już wcześniej robiłam, ale teraz zajęło mi to mniej czasu.
Można ją zrobić oczywiście też dla innych zwierząt, np. królika, myszy.
Drugą kolbę wsadziłam do zamrażarki i dam ją chomikowi jak zje tą z teraz.
No to tyle na dziś :)
Mam nadzieję, że komuś post się przyda.
Pozdrawiamy! :)

10 komentarzy:

  1. Świetny przepis :) Na pewno coś z Bieluszką upichcimy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetne! Sama na pewno nie wymyśliłabym, jak zrobić kolbę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak pichcenie dla zwierzaków :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, ja też uwielbiam szykować różne potrawy dla zwierząt :).

    Pozdrawiamy E&D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przepis. Ja z moją Gałą i Bryłką coś upieczemy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł! Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga: mojamalina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis! Wszystko się udało! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń